آرا محاسب

 گزارش عملکرد مالیات بر درامد 1401 آرا محاسب منتشر شد !

خدمات مالی و حسابداری

خدمات مالی و حسابداری

نقش و ضرورت واحد مالی

بدون شک امروزه در هر شرکت و کسب و کاری نقش واحد مالی به عنوان هسته اطلاعاتی که زیربنای تصمیم گیری های مهم و حیاتی مدیریت است غیرقابل انکار است. چه بسا کسب و کارهایی که به دلیل عدم وجود اطلاعات مالی مناسب و صحیح دچار مشکلات فراوانی شدند. لذا وجود یک واحد حسابداری و مالی متخصص و ماهر می تواند در رشد و ارتقای سازمان و بنگاه اقتصادی مورد نظر نقش بسزایی داشته باشد.

***ما در موسسه خدمات مالی آرامحاسب می توانیم شما را در جهت پیشبرد اهدافتان در این زمینه به یکی از روش های زیر همراهی کنیم:

الف) برون سپاری کامل امور حسابداری (حضوری و غیرحضوری)

در برخی سازمان ها و شرکتها مدیریت تصمیم می گیرد که هیچگونه دغدغه ای برای امور مالی از جمله انجام تکالیف قانونی نداشته باشد و امر مذکور را بصورت کامل برون سپاری نماید و فقط در مواعد مقرر شده گزارش عملکرد و سود و زیان دریافت نماید.

در این حالت قراردادی با همین عنوان با کارفرما منعقد می گردد و از تاریخ مقرر شده واحد حسابداری طبق زمان بندی مستقر می شود. کلیه مسئولیت ها برون سپاری می شود و کارفرما دیگر هیچگونه دغدغه ای نخواهد داشت. واحد حسابداری بصورت حضوری یا غیرحضوری حسب درخواست کارفرما شروع بکار می نماید و یک تیم مشاوره مالی، مالیاتی و بیمه ای هم بصورت مستمر بر کار آنها نظارت خواهد کرد.

ب) برون سپاری بخشی از امور حسابداری و تکالیف قانونی

برخی سازمان ها دارای یک سیستم حسابداری یک طرفه یا دو طرفه بوده که طبق نظر و سلیقه شخصی خودشان اداره می شود و پرسنل حسابداری نیز دارند. این سازمان ها علاقه دارند تا یک سیستم مالی هم به زبان مراجع قانونی برون سازمانی از جمله اداره امور مالیاتی داشته باشند که در این حالت از ما درخواست همکاری دارند. در این حالت نیز یک واحد حسابداری بصورت حضوری یا غیرحضوری حسب درخواست کارفرما مستقر می شود که کلیه اطلاعات مالی بنگاه اقتصادی را به زبان مراجع قانونی تبدیل و گزارش دهد.

ج) استقرار سیستم اطلاعاتی حسابداری (نرم افزارهای مالی)

امروزه و بدلیل حجم بالای مراودات مالی تقریبا هیچ بنگاه اقتصادی یافت نمی شود که ثبت و ضبط اسناد حسابداری را به روش سنتی و دفتری انجام دهد. نرم افزارهای مالی به دلیل تعدد و قیمت مقرون بصرفه و امکانات پیشرفته پاسخگوی نیازهای اطلاعاتی سازمان ها هستند. یکی دیگر از خدمات ما بررسی کسب و کار شما و انتخاب بهترین نرم افزار مالی و استقرار و پیاده سازی و آموزش پرسنل است.

د) مشاوره مالی و حسابداری

مشاوره مالی

مشاوره در زمینه سرمایه گذاری، تهیه طرح های توجیهی و بودجه بندی

ممکن است شما فقط در موارد خاصی همچون امکان سنجی طرح های سرمایه گذاری، اخذ تسهیلات بانکی، طرح های توجیهی تولیدی بازرگانی و راه اندازی خطوط تولیدی جدید، استخدام پرسنل، جذب سرمایه و یا حتی راه اندازی یک کسب وکار نیازمند دریافت مشاوره مالی جهت شفافیت هرچه بیشتر مسیرتان باشید. تیم تخصصی ما با تهیه طرح های توجیهی و بودجه بندی های هزینه ای درآمدی و سرمایه ای با دید وسیع مالی و اقتصادی می تواند شما را در این زمینه بخوبی یاری نماید.

مشاوره مالی حسابداری و رویه ها

دیگر جنبه مشاور مالی، مشاوره در زمینه حسابداری، رویه های حسابداری، قضاوت های حسابداری، نحوه ثبت و ضبط اسناد حسابداری، نحوه حسابداری حقوق و دستمزد، حسابداری انبارها، حسابداری واردات و صادرات و … است که باید دقیقا براساس اصول و استانداردهای مصوب حسابداری باشد. تیم تخصصی ما در این زمینه نیز درصورت نیاز یار و همراه شماست.

نظارت بر واحد مالی و کنترل رعایت رویه ها بصورت مداوم

در این روش یک نفر مشاوره مالی متخصص بصورت مداوم کلیه حسابها را کنترل و هرگونه عیب و ایراد را بصورت لحظه ای رفع می نماید.

ساماندهی و بروزرسانی حسابهای سنواتی و معوق

ممکن است که شما هم بدلایلی دارای حسابهای سنواتی باز یا دارای ایراد و یا اسناد حسابداری ثبت نشده معوق باشید. در برخی مواقع بدلیل گذشت زمان مرتب سازی حسابها بسیار مشکل و تا حدی غیرممکن می شود. متخصصین ما با استفاده از روش های حسابداری مدارک و مستندات ناقص می توانند تا حد زیادی مشکل شما را رفع نموده و از لحظه رفع مشکل به بعد با خیال آسوده به کسب و کارتان بپردازید.

مشاوره مالی تلفنی

شما می توانید جهت دریافت مشاوره مالی تلفنی در ساعات اداری با شماره 09120801583 تماس حاصل فرمایید.

مشاوره مالی آنلاین

جهت دریافت مشاوره مالی آنلاین از طریق پایین همین صفحه و در قسمت دیدگاه ها سوال خود را مطرح فرمایید.

هـ) برون سپاری برخی امور مشکل و چالشی

در این روش مدیریت تصمیم می گیرد که واحد مالی شرکت را خودش استخدام و مستقر نماید و فقط برای انجام برخی امور که نیاز به مهارت و تخصص بیشتر دارند از برون سپاری استفاده نماید. در بسیاری از سازمان ها و شرکت ها دیده شده که با وجود تیم حسابداری قوی، در برخی موارد مانند ارسال اظهارنامه عملکرد سالانه، مدیریت از اشخاص و یا موسسات خارج از سازمان کمک می گیرد.گرچه برای یک سرپرست حسابداری دانستن فنونی مثل ارسال اظهارنامه سالانه عملکرد ضروری است منتهی به وفور دیده شده که مسئولین مالی شرکت ها به برخی از این قبیل فنون تسلط کامل ندارد و در چنین مواقعی مدیریت این امور را به فردی کاردان خارج از سازمان می سپارد.

معمولا این نوع شرکت ها برای انجام امور زیر از برون سپاری استفاده می نمایند:

  • تهیه صورت های مالی اساسی
  • بستن حسابها
  • اظهارنامه عملکرد
  • ارسال صورت معاملات فصلی
  • رسیدگی مالیاتی
  • رسیدگی بیمه ای
  • و …

و) آموزش های مالی و مالیاتی درون سازمانی

یکی دیگر از خدمات ما که برای رشد کسب و کارتان بسیار مفید و ارزشمند می باشد، آموزش پرسنل است. همانطور که می دانید قوانین مقررات و استانداردهای حوزه مالی حسابداری مالیاتی و بیمه بصورت روزانه در حال تغییر و تحول هستند. سالیانه و در پی همسان سازی استانداردهای حسابداری داخلی و استانداردهای حسابداری بین المللی چندین استاندارد دچار تغییر و تحول و یا استاندارد جدیدی به مجموعه استانداردهای حسابداری ما اضافه می شود. در سمت دیگر قوانین و مقررات حوزه مالیات و بیمه نیز بصورت روزانه با صدور بخشنامه ها آیین نامه ها و آرای دیوان عدالت اداری تغییر و تحول می یابند.

از این رو ضروری است که پرسنل واحد مالی که مسئول ثبت و ضبط روزانه رویدادهای مالی هستند و در هر لحظه در حال تصمیم گیری در خصوص نحوه برخورد با رویدادهای مالی مختلف هستند، با این قوانین آشنا باشند. کلاس ها و کارگاه های آموزشی کوتاه و بلندمدت در موضوعات مختلف می تواند پرسنل شما را همیشه بروز نگهدارد و باعث رشد کسب و کار شما نیز گردد.

خدمات مالی و حسابداری تهران

مزیت برون سپاری امور مالی و مالیاتی و داشتن مشاور مالی در این زمینه چیست؟

  • اطمینان از انجام درست صحیح و به موقع امور
  • اطمینان از وجود یک تیم متخصص
  • تمرکز بر امور مهم و اساسی کسب و کار بدون هیچگونه دغدغه از انجام به موقع و صحیح تکالیف قانونی
  • وجود یک تیم مشاوره متخصص بصورت 24 ساعته جهت طرح مشکلات و سوالات و گرفتن بهترین پاسخ
  • صرفه جویی در مخارج
  • نداشتن دغدغه استخدام نیروی مالی

ماموریت ما چیست؟

همکاران ما در موسسه خدمات مالی آرا محاسب آماده ارائه هرگونه خدمات و مشاوره مالی به شرح بالا با تضمین کیفیت به شرکت ها و سازمان ها و اصناف می باشند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان و اطلاع از تعرفه خدمات در این زمینه می توانید در همین صفحه دیدگاه گذاشته یا با شماره 09120801583 و یا 9904161884 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *